برگزار شده توسط : دانشگاه شیراز
نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400
بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی
محمد امین زمانی , محمد حسن سعیدی , وحید حسینی
موتورهای درون سوز، جزء جدایی ناپذیر تولید توان در بخش های مختلفی از صنعت، اعم از حمل و نقل زمینی،دریایی و هوایی تا نیروگاه ها و... می-باشند. هدف از ارتقاء موتورهای درون سوز، افزایش توان خروجی به ازای ابعاد ثابت موتور می باشد. در موتور ارتقاء یافته همواره سعی می شود نزدیک توان بیشینه خود کار کند در حالیکه یک موتور خودرویی در بار میانی کار می کند. هدف این مقاله بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته برای تغییر کاربری دریایی است. در ابتدا پس از شناخت وجوه تمایز و تشابه مدارهای خنک کاری موتورهای ارتقاء یافته ومعمولی(مبنا) و بررسی مدار خنک کاری سیستم-های مشابه، مدار خنک کاری موتور ارتقاء یافته طراحی شده و سپس برای تعیین صحت عملکرد، در آزمون تجربی تست می شود. برای جلوگیری از خوردگی و کاهش عمر موتور به علت آب شور دریا، از مدار بسته در سامانه خنک کاری موتور ارتقا یافته استفاده می شود. یک مبدل حرارتی آب شور و شیرین و پمپ آب شور به مدار اضافه خواهد شد. همچنین از یک مبدل روغن و پمپ روغن با ظرفیت بالاتر استفاده خواهد شد. در انتها به کمک انجام آزمون های تجربی و استخراج محدودیت های کاری در دامنه عملکرد موتور،نقطه کاری بهینه آن تعیین می شود.
موتورهای درون سوز،موتورهای ارتقاءیافته،مبدل حرارتی،آزمون تجربی
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)