پورتال همایش ها و سمینارهای ....
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • وب سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  • مجموعه مقالات
  • پوستر
  • معرفی رویداد
  • محور رویداد
  • ساختار سازمانی

برگزار شده توسط : دانشگاه شیراز


نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران

تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400


تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400

بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی

نویسندگان :

محمد امین زمانی , محمد حسن سعیدی , وحید حسینی

دانلود فایل   
چکیده

موتورهای درون سوز، جزء جدایی ناپذیر تولید توان در بخش های مختلفی از صنعت، اعم از حمل و نقل زمینی،دریایی و هوایی تا نیروگاه ها و... می-باشند. هدف از ارتقاء موتورهای درون سوز، افزایش توان خروجی به ازای ابعاد ثابت موتور می باشد. در موتور ارتقاء یافته همواره سعی می شود نزدیک توان بیشینه خود کار کند در حالیکه یک موتور خودرویی در بار میانی کار می کند. هدف این مقاله بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته برای تغییر کاربری دریایی است. در ابتدا پس از شناخت وجوه تمایز و تشابه مدارهای خنک کاری موتورهای ارتقاء یافته ومعمولی(مبنا) و بررسی مدار خنک کاری سیستم-های مشابه، مدار خنک کاری موتور ارتقاء یافته طراحی شده و سپس برای تعیین صحت عملکرد، در آزمون تجربی تست می شود. برای جلوگیری از خوردگی و کاهش عمر موتور به علت آب شور دریا، از مدار بسته در سامانه خنک کاری موتور ارتقا یافته استفاده می شود. یک مبدل حرارتی آب شور و شیرین و پمپ آب شور به مدار اضافه خواهد شد. همچنین از یک مبدل روغن و پمپ روغن با ظرفیت بالاتر استفاده خواهد شد. در انتها به کمک انجام آزمون های تجربی و استخراج محدودیت های کاری در دامنه عملکرد موتور،نقطه کاری بهینه آن تعیین می شود.

کليدواژه ها

موتورهای درون سوز،موتورهای ارتقاءیافته،مبدل حرارتی،آزمون تجربی

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
, 1400 , بررسی تجربی صحت عملکرد سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران


نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400
آرشیو کلیه مقالات این رویداد
دیگر مقالات این رویداد
  • مدل‌سازی ترمودینامیکی اثرات هم‌زمان پیش‌گرمایش و رقیق‌سازی هوای احتراق در یک بویلر تحقیقاتی
  • بررسی تجربی تاثیر هندسه جسم-پهن بر توزیع دما و ابعاد شعله پیش مخلوط رقیق در مشعل پر چرخش
  • مطالعه عددی اثرهای همزمان زمانبندی سوخت پیش‌پاشش و هندسه کاسه پیستون در یک موتور RCCI با سوخت گازسنتز/دیزل
  • بررسی تجربی ناپایداری هیدرودینامیکی در مجرای خروجی اتمایزر گازی با استفاده از دوربین سرعت بالا
  • ارزیابی حساسیت رفتار تبخیری قطرات سوختهای زیستی به خواص ترموفیزیکی آنها
  • مطالعه ناپایداری ورقه حلقوی مایع خارج شونده از اتمایزر مایع هوادهی شده در نسبت های هوادهی بالا
  • بررسی احتراق بدون شعله در سوخت های مایع و محفظه احتراق این نوع سوخت ها
  • مقایسه عملکرد دو رهیافت متفاوت در محاسبه آلاینده حاصل از یک محفظه احتراق توربین گاز مدل
  • بررسی تجربی مشخصات شعله میکرو متان-اکسیژن در احتراق تخت به کمک روش طیف سنجی در محفظه‌ای همراه با بازیاب حرارتی
  • شبیه‌سازی دینامیکی بویلر D-Type به‌منظور بررسی عملکرد بویلر در حین راه‌اندازی سرد
  • تماس با ما


    شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
    تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
    کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
    آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)