In order to increase insert ring lifetime in V94.2 gas turbine combustor, new upgrades have been presented in the current study. Since this part of the combustor is in direct contact with propagating flames produced by burner, it is important to cons و...
برگزار شده توسط : دانشگاه شیراز
نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400
Combustion characteristics of premixed H2-air numerically investigated in wavy microchannels in order to examine ability of such geometries to use as heat source of a micro thermophotovoltaic system. Effect of inlet velocity, wall wave number, wave s و...
کنترل دمای محفظه های احتراق نیروگاه گازی از یک طرف جهت بهبود راندمان مطلوب نیروگاه و از طرفی دیگر جهت افزایش عمر تیغه های توربین گاز لازم و حیاتی است. وجود کلیرنسی های مختلف (فاصله های هوایی) بین رینگ های محفظه احتراق علاوه بر اینکه سبب راحتی نصب و و...
This article investigates the effect of adding different amounts of hydrogen fractions (on the volume of fuel basis) in an unconfined turbulent stratified swirl methane-air flame. Two different cases have been investigated. In the first case, 20% of و...
در این پژوهش، از روش آنالیز نورتابی شیمیایی جهت بررسی محدوده های عملکردی مشعل متخلخل فیبرفلزی استفاده شده است. جهت اندازه گیری دمای سطح مشعل از روش پایرومتری دورنگ استفاده شده است. مقدار آلاینده های خروجی از محفظه احتراق مشعل نیز با استفاده از آنالیز و...
در تحقیق حاضر یک مشعل متخلخل خانگی با سوخت گاز طبیعی جهت برآورد انتقال حرارت و سطح آلایندههای آن مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است. مطابق استاندارد ملی، یک ظرف استاندارِ حاوی آب جهت انجام آزمونهای بازده حرارتی، انتقال حرارت و آلایندهها مورد اس و...
موتورهای درون سوز، جزء جدایی ناپذیر تولید توان در بخش های مختلفی از صنعت، اعم از حمل و نقل زمینی،دریایی و هوایی تا نیروگاه ها و... می-باشند. هدف از ارتقاء موتورهای درون سوز، افزایش توان خروجی به ازای ابعاد ثابت موتور می باشد. در موتور ارتقاء یافته هم و...
دراین تحقیق به بررسی تجربی اثر رقیق ساز نیتروژن بر احتراق، اکسیژن-متان درون محفظههای تخت همراه بازیاب حرارتی پرداخته شده است، در محفظه طراحی شده گازهای حاصل از احتراق غیر پیش آمیخته متان اکسیژن که در رژیمهای مختلف احتراقی غنی از سوخت مورد بررسی قرا و...
در این پژوهش به مطالعه اثرات استفاده از پیچش هوای جانبی بر احتراق سوخت سنگین کروسین در شرایط پیشگرمسازی و رقیقسازی هوایجانبی پرداخته شده است. بررسی عوامل تاثیرگذار بر ساختار شعله همچون دمای پیشگرمسازی، میزان رقیقسازی، عدد پیچش، دبی هوای جانب و...
مخلوط هیدروژن و مونوکسید کربن با عنوان گاز سنتز به طور گستردهای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. از جمله کاربردهای گاز سنتز میتوان به خوراک واحدهای تولید متانول و آمونیاک در صنعت پتروشیمی اشاره کرد. روشهای گوناگونی جهت تبدل متان و گاز طبی و...
موتورهای درون سوز، به عنوان نخستین و متداولترین محرک های تولید توان در صنایع، تاکنون پیشرفت های اساسی داشته اند و به دلیل بحران انرژی، توجه بسیاری برای ارتقاء توان و بهینه سازی این موتورها وجود دارد. هدف از ارتقاء موتورهای درون سوز، افزایش توان خروجی و...
با توجه به اینکه نفت و مشتقات آن منجر به افزایش آلودگی های زیست محیطی از جمله CO، CO2و UHC می شود و بیشتر این آلاینده ها هم از طریق وسایل نقلیه به محیط زیست منتقل می شوند بنابراین باید به سوخت های پاک و تجدیدپذیر مانند الکل های زیستی (پنتانول، پروپان و...
در این پژوهش به بررسی عددی احتراق سه نوع سوخت متان، بوتان و Jet A در محفظه احتراق توربین گازی در نرم افزار ANSYS CFX با مدل K-ε پرداخته شده است. سه فاکتور توزیع دما، توزیع سرعت و آلاینده NOX به منظور درک پدیده احتراق و انتشار گاز آلاینده ناکس مورد بر و...
A gas fuel supplied burner; the Burning Rate Emulator (BRE) was used to explore the possibility of flammability of real materials in microgravity by matching heats of combustion and heats of gasification. Different nominal ambient conditions were use و...
در چند دهه اخیر، شاهد افزایش روزافزون آلایندههای گازی ناشی از فرآیند احتراق درون توربینهای گازی هستیم. در همین راستا طراحی و ارتقا محفظههای احتراق توجه ویژهای را به خود جلب کرده است. با توجه به کاربرد بالای توربینهای گازی IGT25 در کشور، ارتقا و و...
یکی از پارامتر های مهم در احتراق مشعل های صنعتی، به خصوص در مشعل های مادولار، نسبت تبدیل یا گستره تنظیم است. نسبت تبدیل، حاصل کسری ظرفیت بیشینه ی قابل دسترس به ظرفیت کمینه قابل دسترس، در شرایط استاندارد است. افزایش نسبت تبدیل، موجب بهبود قابلیت مانو و...
تامین انرژی، یکی از چالش های کنونی در جهان است. زیست توده یک منبع تجدیدپذیر بزرگ در جهان است که مقدار انرژی بیشتر، اثرات زیست محیطی و نیاز به هزینه کمتر از جمله برتری های آن در مقابل دیگر روش های تولید انرژی تجدید پذیر است. مقادیر ناچیز سولفید هیدرو و...
در این مقاله به مدلسازی دینامیکی بویلر D-type فولاد مبارکهی اصفهان که برای تولید بخار اشباع فرآیندی کاربرد دارد، پرداخته شد. در مدلسازی حاضر با استفاده از روش منطقهای معادلات جریان سمت آب و محصولات احتراق به صورت برهم کنش دو طرفه در نظر گرفته شده و...
فرایند احتراق،مهم ترین بخش تولید توان از مصرف انرژی های فسیلی می باشد. سخت گیری قوانین زیست محیطی در سال های اخیر مبنی بر استفاده از سوخت های فسیلی و لزوم کاهش آلاینده های آن، خصوصا اکسیدهای نیتروژن و مونواکسید کربن، صنایع فعال در حوزه احتراق را به س و...
در مقاله حاضر ویژگیهای اشتعال و تعیین زمان تأخیر در اشتعال سوخت جامد در احتراق رمجت مورد توجه قرار گرفته است. الزامات مربوط به محاسبه زمان تأخیر اشتعال مربوط به گرین منتخب سوخت بر پایه یک هندسه ساده برای بدست آوردن حد بالای تأخیر اشتعال در نظر گرفته و...
Thermal barrier coating (TBC) has been considered in current investigation in order to increase mixing chamber and inner casing lifetime in V94.2 gas turbine combustor. These parts are exposed to hot flow produced by burner. Based on the mentioned co و...
سوختهای کمکربن و بیکربن، از جایگزینهای مطرح شده برای سوختهای فسیلی به منظور کاهش سرعت گرمایش جهانی محسوب میشوند. در این پژوهش، اثر بازچرخانی گاز اگزوز با دمای 100، 150 و 200 درجهی سلسیوس و مقدار 0/1 و 0/2، بر سرعت شعلهی مخلوط پیشآمیختهی آم و...
بررسی تجربی و تجزیه و تحلیل عددی تأثیر فشار و غلظت اکسیژن روی خصوصیات احتراق پیشرانههای غنی از سوخت آلومینیوم/ منیزیم نتایج مطلوبی در پی دارد. جهت اندازهگیری فرآیند احتراق پیشرانههای غنی از سوخت بر پایهی ذرات فلزی آلومینیوم/ منیزیم استفاده از س و...
از مشکلات موجود در استفاده از مشعلهای صنعتی، عدم هماهنگی ابعاد شعله با محفظه احتراق است. طول و قطر شعله از پارامترهای کلیدی طراحی مشعل هستند. به طوری که لازم است، طول شعله حداکثر برابر هشتاد درصد طول محفظه احتراق باشد. نزدیک بودن سر شعله به انتهای م و...
با توجه به اینکه کاهش آلایندهی اکسیدهای نیتروژن یکی از چالشهای اساسی طراحان و سازندگان موتورهای دیزلی است، استفاده از پاشش آب روشی مهم در جهت کاهش اکسیدهای نیتروژن خروجی از موتور میباشد. در این مقاله تاثیر استفاده از درصدهای مختلف پاشش (صفر، 15، و...
با توجه به اهمیت زیست محیطی کاهش آلایندهها و الزامات قانونی در پایش وضعیت انتشار آلایندهها در صنایع مختلف، شرکتهای سازنده توربین همواره سعی در توسعه بهینه سیستمهای احتراقی با آلاینده پایین دارند. محفظه احتراق توربین گاز IGT25 از نوع نسل دوم برنر و...
احتراق سوخت های فسیلی تقریبا %70 مجموع مصرف انرژی جامع جهانی را تامین می کند. انتشار مقادیر زیادی آلاینده گازی اکسیدهای نیتروژن و مونواکسید کربن به همراه تاثیر منفی گاز های گلخانه ای بر هوای اتمسفری زمین از اثرات منفی احتراق سنتی می باشد. برای رفع ای و...
تولید روزافزون گازهای گلخانه ای موجبات گرم تر شدن کره زمین را فراهم می آورد و به صورت غیر مستقیم باعث بروز نتایج نامطلوبی می شود که آینده زندگی در کره زمین را دچار نگرانی می کند امروزه بحث گازهای گلخانه ای از مهم ترین مباحث مجامع علمی و بین المللی م و...
مطالعه آتشسوزیهای الکتریکی یک نگرانی عمده در صنعت و به ویژه در نیروگاههای هسته ای می باشد. خطر آتشسوزی در قسمت های حیاتی نیروگاه از جمله اتاق کنترل به دلیل تجمع مدار های کنترلی میتواند پیامدهای شدیدی بر عملکرد ایمنی سیستم های کنترل و ایمنی داشته و...
در چند دهه اخیر، استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته است که علاوه بر افزایش مصرف سوخت، سبب تولید گازها و آلاینده های سمی شده است. تبدیل ترکیبات مضرگازهای خروجی از موتور به ترکیبات غیر مضر و سالم مهمترین وظیفه پسپالایشگر(کاتالیست) می باشد. پس پا و...
This article investigates the effects of molecular diffusion and utilizing unity and specific Schmidt numbers for species on the results of the simulations, in the presence of highly mobile species H2, in the fuel stream, while stratification and swi و...
ریفرمر بخارمتان ، یکی از واحدهای مهم به منظور تولید هیدروژن در صنعت می باشد. ریفرمر شامل یک محفظه احتراق است که در آن لوله هایی مملو از کاتالیزر نیکل بر پایه آلومینا وجود دارد، که واکنش ریفرمینگ با بخار گاز متان در آن انجام میشود. این واکنش ها گرم و...
در این تحقیق یک مشعل سرعت بالای درونسوز با شعله غیرپیشآمیخته که در شعلهصنعت طراحی و ساخته شده با حداکثرظرفیت kwatt256 kCal/hour)220.000) جهت ارتقا مورد بررسی قرار گرفته و پس از مشخص شدن ناحیه دما بالا در بخشی از شعله مشعل، تاثیر اصلاح مسیر گاز و ه و...
در این پژوهش، شبیهسازی ترمودینامیکی صفر بعدی فرآیند احتراق در یک موتور احتراق داخلی به صورت صفر بعدی انجام گرفته ا ست. این شبیه سازی به کمک حلهای عددی انجام گرفته و تاثیر تغییر پارامترهای مختلف هندسی از جمله طول و قطر پیستتتوو و همینین پارامترهای و...
در این مقاله به مقایسه دو روش متفاوت در محاسبه آلاینده اکسید نیتروژن خروجی از یک محفظه احتراق مدل پرداخته شده است. ابتدا نتایج حل عددی گرم محفظه با رهیافت SAS ارائه شده و نتایج با داده های تجربی مقایسه شده اند. در رهیافت اول معادلات انتقال آلاینده بر و...
در بسیاری از اتمایزرها شکست ورقه حلقوی مایع خروجی از اتمایزر مسئول تشکیل اسپری و تعیین مشخصه های اسپری حاصل است. مقاله حاضر به مطالعه ناپایداری ورقه حلقوی مایع خروجی از اتمایزر مایع هوادهی شده، به منظور درک بهتر فرآیند شکست اولیه در این نوع اتمایزر، و...
در این مقاله به شرح الگوریتم مورد استفاده در نرمافزار تشخیص برنر معیوب فریم9 پرداخته شده است. این نرمافزار طی پایش لحظهای عملکرد توربین، با استفاده از تحلیل اطلاعات دمای ترموکوپلهای خروجی توربین (TTX) و توان کاری و خروجی توربین از یک طرف و محاسبه و...
The major effects of cylindrical and spherical trenched cooling holes with distance between the hole surface and the combustion chamber panel and the filler diameter on the spherical hole contact surface and the panel surface H=0.2,R=D/2=0.2, H=0.3, و...
احتراق اشتعال تراکمی مخلوط همگن به دلیل بازده گرمایی بالا و تولید دوده و اکسیدهای نیتروژن کم، مورد توجه محققین قرار گرفته است. ارزیابی اثرات پارامترهای ورودی بر عملکرد موتور اشتعال تراکمی مخلوط همگن از زمینه های مطالعاتی محققین موتور می باشد. در این و...
محفظه احتراق توربین V94.2 به منظور ارزیابی فرآیند احتراق، عملکرد و استخراج مپ پایداری استاتیکی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. شبیهسازی جریان واکنشی محفظه احتراق توربین گاز V94.2، با هدف شناخت جریان، توزیع جرم، اختلاط سوخت و هوا، بررسی شکل شعله، و...
میدان جریان احتراقی در مشعلهای اجاق گاز خانگی نقش اساسی در ساختار و شکل شعله، ناحیهی دما بالا، ناحیه احتراق شدید و در نتیجه بازده حرارتی و میزان اتشار آلایندهها بازی میکند. به طور مسلم، دستیابی به یک مدل عددی معتبر فهم این جریان پیچیده و عوامل و...
ایستگاه های تقلیل فشار دروازه شهری از مهم ترین قسمت های صنایع گاز طبیعی در بخش توزیع به شمار می آیند. در این ایستگاه ها به منظور جلوگیری از تشکیل هیدرات های گازی و یخ زدگی رطوبت، دمای گاز ابتدا در هیترهای پیشگرم افزایش یافته و سپس وارد رگلاتورها می و...
تولید روزافزون گازهای گلخانه ای موجبات گرم تر شدن کره زمین را فراهم می آورد و به صورت غیر مستقیم باعث بروز نتایج نامطلوبی می شود که آینده زندگی در کره زمین را دچار نگرانی می کند. امروزه بحث گازهای گلخانه ای از مهم ترین مباحث مجامع علمی و بین المللی و...
آمونیاک یک سوخت با پتانسیل برای جایگزینی سوختهای هیدروکربنی مرسوم، به منظور دستیابی به اقتصاد کمکربن محسوب میشود. به منظور استفادهی صنعتی از این سوخت، نیازمند اطلاعات و درک از ویژگیهای احتراقی این سوخت هستیم، به همین منظور، در این پژوهش سرعت شعل و...
در این پژوهش به مطالعه اثرات استفاده از پیچش هوای جانبی بر احتراق سوخت سنگین کروسین پرداخته شده است. در طول این پژوهش سعی شده با ایجاد پیچش در هوای جانبی تاثیرات آن را بر پارامتر های هندسی و نورتابی شیمیایی شعله مورد بررسی قرار گیرد. به منظور بررسی و...
Diesel engines are one of the main sources of NOx emission, which occurs due to the high flame temperature in such engines. Using an exhaust gas recirculation (EGR) system is one of the methods introduced to reduce the flame temperature and consequen و...
The Iranian gas turbine (IGT25) suffers from the sea salt when they are placed in offshore situations. The sea salt may deposit on the internal surface of the combustion chamber at high temperature. The comprised salt may create creep damage and decr و...
توربین گاز V94.2 از پرکاربردترین توربین گازهای مورد استفاده در بخش تولید برق کشور است. در این پژوهش ابتدا به معرفی مختصر و شناسایی محفظه احتراق این موتور پرداخته شده است. با توجه به اینکه خزش از پدیدههای تعیینکننده در عمر این محفظه احتراق است، در و...
این تحقیق عددی به اثرهای همزمان میزان پیشپاشش سوخت (10%،20%و30%) و شکل کاسه پیستون (مقعری- کم عمق عریض) در یک موتور دیزل سنگین غیرجادهای در شرایط احتراق اشتعال تراکمی واکنش کنترل شونده و در سه حالت احتراق دیزلخالص، احتراق دیزل-گازسنتز20% و دیزل-گا و...
در این مطالعه برای داشتن شرایط مطلوب عملکرد احتراقی و دستيابي به مزاياي احتراق بدون شعله در بویلرهای تأسیساتی سنتی از یک سیستم تکمیلی مبتنی بر دود خروجی بویلر، موردبررسی قرار گرفت. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر در دستیابی به رژیم احتراقی بدون شعله و و...
در این پژوهش، نرخ تبخیر و دمای سیال در یک استخر سوخت کم عمق در حالاتی که شار حرارتی و دمای محیط نسبت به زمان ثابت یا متغیر باشند شبیهسازی شد و با نتایج تجربی مقایسه شد. شبیهسازی با استفاده از یک الگوریتم توسعه داده شده با روابط تحلیلی و نیمه تجربی و...
در طی سالیان اخیر و بخصوص پس از حادثه ی فوکوشیما مطالعه برروی احتراق هیدروژن در حوادث هسته ای شتاب قابل ملاحظه ای یافت. در این پژوهش با شبیه سازی بسترهای یخی در پوش یک راکتور آبی تحت فشار به ارزیابی عملکرد و تاثیر آن بر فرونشانی عواقب ناشی از احتراق و...
در این پژوهش شبیه سازی سه بعدی تیپ برج سوزا کم فشار در مقیاس صنعتی از نوع بخار کمکی پالایشگاه پارس جنوبی به منظور بررسی مشخصه های احتراقی و بررسی عامل محیطی (وزش باد) بر عملکرد آن انجام شد. دراین بررسی از یک شبکه محاسباتی هیبریدی جهت ایجاد دامنه محا و...
رگرسیون گذرا و احتراق یک سوخت جامد در یک جریان اکسید کننده داغ در یک محفظه احتراق انبساط ناگهانی مورد مطالعه قرار گرفت. احتراق همرفتی سوخت جامد (پلیمتیل متاکریلات) در یک محفظه احتراق انبساط ناگهانی از منظر فعل و انفعالات شعله و گرداب بررسی شده است. و...
جریان دوفازی آب و هوا در مجرای خروجی یک اتمایزر گازدار با استفاده از تکنیک نور پسزمینه توسط یک دوربین سرعت بالا (fps 960) آشکارسازی شد. نمودار الگوی جریان در دبیهای مختلف آب و هوا بهدست آمد و سپس محدوده ناپایداریهای موجود در مجرای خروجی اتمایزر گ و...
فنها با افزایش فشار یا سرعت سیال توسط یک جز چرخان، انرژی را به سیال انتقال میدهند. فنهای گریز از مرکز شامل پوسته ، پروانه و الکتروموتور میباشند. در فنهای گریز از مرکز، هوا در امتداد محور چرخش پروانه وارد میشود و به طور مماسی از پروانه فن خار و...
میکروتوربینها توربینهای گازی کوچکی هستند، که با قابلیت سوزاندن گسترۀ وسیعی از انواع سوخت، به منظور تولید توان مورد استفاده قرار میگیرند. منابع زیستتوده با توجه به داشتن پتانسيل بالا برای توليد انرژي، كاهش مصرف گاز طبيعي، کاهش مشكلات دفع مواد زائد و...
هدف این پژوهش، ارزیابی و بررسی عملکرد روش تخمینشرطیجملهتولید بهینه شده با بسط برنشتاین میباشد. بدین منظور این مدل در یک کد دینامیک سیالات محاسباتی پیاده سازی گردید؛ سپس با این مدل احتراق آشفته و پیشمخلوط متان- هوا با نسبت همارزی یک، در یک شعل و...
In many combustion applications, the bluff-body stabilizes the premixed flame and increases efficiency. In the present experimental study, the aim is to investigate the combustion parameters to improve the geometry of High Swirl Burners (HSB) and ach و...
دراین تحقیق به بررسی تجربی احتراق، اکسیژن-متان درون محفظههای تخت همراه بازیاب حرارتی پرداخته شده است، در محفظه طراحی شده گازهای حاصل از احتراق غیر پیش آمیخته متان اکسیژن که در رژیمهای مختلف احتراقی غنی از سوخت مورد بررسی قرار گرفته است، پس از طی یک و...
در این پژوهش به مطالعه عددی پلاسمای تولید شده در یک دیالکتریک پرداخته شده و ترکیب شیمیایی گازهای خروجی از آن، شبیهسازی شده است. در تست استند مورد مطالعه، عملگر پلاسما به صورت استوانهای شكل بوده و از دو الكترود هم محور ساخته شده است. يک لایه دیالک و...
هدف از این این پژوهش بررسی کارایی مدل ریزشعله آرام در شبیهسازی شعلههای آشفته نیمهپیشمخلوط و خاموشی آنهاست. هندسه مورد نظر، یک مشعل جت آشفته پیلوتدار است که مقدار پیشمخلوط بودن شعله را میتوان با کنترل کردن مقدار پسروی مجرای ورودی سوخت در داخل و...
تنوع زیاد زیست سوختها سبب شده است که دستیابی به خواص ترموفیزیکی آنها که لازمه محاسبات مربوط به مدلسازی تبخیر قطرات سوخت است، با محدودیتهایی همراه باشد. از این جهت شناسایی میزان حساسیت رفتار تبخیری قطرات سوخت به کمیت های مختلف ترموفیزیکی از اهمیت بالا و...
این پژوهش به بهبود عملکرد یک مشعل متخلخل کم توان مطابق استاندارد ملی جهت انجام آزمونهای راندمان حرارتی و دما با سوخت گاز طبیعی پرداخته است. فوم سرامیکی سیلیکون کارباید و فوم فلزی مسی به عنوان محیط متخلخل در بستر آزمون به کار رفته است. از شیوههای مختل و...
مطابق با قوانین جاری و مرتبط با بازار برق ایران، واحدهای نیروگاهی متناسب با سوخت مصرفی برای تولید انرژی میبایست هزینههایی را پرداخت نمایند. از طرفی به صورت پیشفرض، سوخت مورد نیاز نیروگاهها گاز در نظر گرفته میشود که البته مصرف سوختهای گازوئیل و و...
کاربرد نسل سوم سیستم احتراق در محصولات خانواده IGT25 با هدف افزایش انعطافپذیری عملکردی، بهبود قابلیت اطمینان و دسترسپذیر بودن موتور مد نظر قرار گرفته است. مقاصد اصلی در ارتقاء این موتور، افزایش طول عمر قطعات داغ موتور، کاهش سطح تولید آلایندهها و ه و...
سرعت انتشار شعله یا سرعت سوختن، یک پارامتر بنیادی است که از آن بعنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در جهت بهبود عملکرد موتور و کاهش تولید گازهای آلاینده یاد می شود. همچنین سرعت شعله یکی از مهم ترین پارامترهای تبیین مشخصه احتراق مخلوط پیش آمیخته از نظر نرخ و...
این تحقیق عددی به بررسی همزمان اثرهای زمانبندی دو مرحلهای پاشش سوخت دیزل (مرحله اول در 25 ،40و 55 درجه لنگ قبل از نقطه مرگ بالا و مرحله دوم در10درجه لنگ قبل از نقطه مرگ بالا)، شکل کاسه پیستون (مقعری و کم عمق عریض) در یک موتور دیزل سنگین غیر جادهای و...
سیستم سوخت رسانی و اختلاط مناسب سوخت و هوا از چالش های مهم است که محققان موتورهای اشتعال جرقه ای با آن روبرو هستند. مصرف بهینه وکیفیت مناسب اختلاط به دلیل اتمیزه شدن سوخت پاششی توسط انژکتور باعث جایگزینی سیستمهای انژکتوری با کاربراتوری شده است. تعیی و...
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)