پورتال همایش ها و سمینارهای ....
  • صفحه اصلی
  • آرشیو همایش ها
  • وب سایت دانشگاه
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
  4. مقاله تأثیر زمان آغاز پاشش بنزین روی تغییرات سیکلی، آلاینده های HC و CO در حالت نیم بار ترکیب سوز بنزین- گاز طبیعی
عنوان رویداد : نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400

تأثیر زمان آغاز پاشش بنزین روی تغییرات سیکلی، آلاینده های HC و CO در حالت نیم بار ترکیب سوز بنزین- گاز طبیعی

Effect of start timing of gasoline injection on cyclic changes, HC and CO pollutants in part load of gasoline-natural gas combustion mode
نویسندگان :

ابراهیم عبدی اقدم ( دانشگاه محقق اردبیلی ) , مجید عطایی ترزنق ( دانشگاه محقق اردبیلی ) , حسین کمالی گللو ( دانشگاه محقق اردبیلی )

دانلود فایل   

چکیده

سیستم سوخت رسانی و اختلاط مناسب سوخت و هوا از چالش های مهم است که محققان موتورهای اشتعال جرقه ای با آن روبرو هستند. مصرف بهینه وکیفیت مناسب اختلاط به دلیل اتمیزه شدن سوخت پاششی توسط انژکتور باعث جایگزینی سیستمهای انژکتوری با کاربراتوری شده است. تعیین بهترین موقعیت آغاز پاشش سوخت نقش مهمی را روی عملکرد موتور دارد. در کار حاضر از یک موتور تک سیلندر پژوهشی با قابلیت تنظیم زمان بندی جرقه که به یک سیستم سوخت رسانی پاشش راه گاهی بنزین و گاز طبیعی با قابلیت تنظیم موقعیت آغاز پاشش و طول پاشش سوخت مجهز است. نسبت سوخت به هوا، سرعت موتور و درصد ترکیب دو سوخت بنزین و گاز طبیعی ثابت نگه داشته شده و زاویه شروع پاشش با گام 450 درجه میل لنگ در همان سیکل تغییر داده شد. برای بررسی و مطالعه تأثیر زاویه شروع پاشش سوخت بر روی پارامتر های عملکردی موتور از جمله فشار مؤثر متوسط و آلاینده های HCو CO یک سری نتایج تجربی برای حالت نیم بار ترکیب سوز (60% بنزین و 40% گاز طبیعی) استخراج شد. ، استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که مقدار آلاینده های خروجی با تغییر زاویه شروع پاشش سوخت متفاوت بوده و مقدار حساسیت آلاینده ها در حالت تغییر زاویه پاشش بنزین نسبت به سوخت گاز طبیعی بیشتر است، همچنین آوانس بهینه جرقه در حالت تمام بار نسبت به نیم بار تفاوت 9 درجه ای را نشان می دهد.

کليدواژه ها

موتور اشتعال جرقه ای - زمانبندی پاشش سوخت- بنزین – گاز طبیعی – ترکیب سوز

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مجید عطایی ترزنق , 1400 , تأثیر زمان آغاز پاشش بنزین روی تغییرات سیکلی، آلاینده های HC و CO در حالت نیم بار ترکیب سوز بنزین- گاز طبیعی , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران

برگرفته از رویداد



نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
تاریخ برگزاری : 19 بهمن ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • شبیه‌سازی عددی تاثیر سامانه بای‌پس در کاهش آلاینده کربن مونوکسید توربین گاز IGT25
  • ارزیابی مقدماتی سیستم احتراق نسل سوم موتور IGT25، قسمت دوّم: بررسی آسیب‌ها و تخمین عمر خزشی
  • اهمیت فناوری احتراق بدون شعله
  • تاثير نفوذ مولکولي بر ساختار شعله ي متان هواي غني شده با هيدروژن در مشعل طبقه اي چرخشي
  • مطالعه عددی ترکیب شیمیایی گاز خروجی از یک عملگر پلاسمایی در شرایط عملکردی مختلف DBD
  • تجزیه و تحلیل ترمودینامیکی خنک کننده فیلم از هیل های ترانشه دار کروی ترکیبی در انتهای شبیه ساز احتراق
  • شبیه سازی آلایندگی خودرو با استفاده از نرم افزار GT-SUITE
  • الگوریتم تشخیص برنر معیوب در محفظه احتراق متعارف توربین گاز فریم9 کلاس E
  • کاربرد تحلیل CFD در ارزیابی مشخصه های احتراقی برج سوزا کم فشار پالایشگاه پارس جنوبی
  • بازطراحی سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی
  • تماس با ما


    شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
    تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
    کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
    آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)