تغییر پارامترهای هندسی و عدد اوکتان در شبیهسازی صفر بعدی احتراق در موتوراحتراق داخلی
Changing geometric parameters and octane number in zero-dimensional simulation of internal combustion engine
نویسندگان :
محمدحسین سعادتمند ( دانشگاه شیراز ) , علی حشمتی ( دانشگاه شیراز ) , علی مارشال پیرغیبی ( دانشگاه شیراز )
چکیده
در این پژوهش، شبیهسازی ترمودینامیکی صفر بعدی فرآیند احتراق در یک موتور احتراق داخلی به صورت صفر بعدی انجام گرفته ا ست. این شبیه سازی به کمک حلهای عددی انجام گرفته و تاثیر تغییر پارامترهای مختلف هندسی از جمله طول و قطر پیستتتوو و همینین پارامترهای تاثیرگراری از جمله نستتبت تراک ، ستترعت موتور و تغییر عدد اکتاو مورد توجه قرار داده است. نمودارهای فشار، دما و حج بر حستتب زاویه میللنگ از شتتبیهستتازی استتتخراد گردیده و نتای به دقت ت لیل گرد یده استتتت. همینین در مورد تغییرات یکی از پارامتر های مه موتور )قطر ستیلندر و و تاثیر آو بر گرمای آزاد شتدهی موتور، کد بهینهستازی به منرور یافتن بهترین تابع در بازه ی استاندارد تغییرات قطر سیلندر با استفاده از نرم افزار پایتوو 1 تهیه و در ادامه ارائه گردیده است.کليدواژه ها
موتوراحتراق داخلی، راکتور صفر بعدی، شبیهسازی، انتقال حرارتکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1400 , تغییر پارامترهای هندسی و عدد اوکتان در شبیهسازی صفر بعدی احتراق در موتوراحتراق داخلی , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)