بازطراحی سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی
Redesign of The Cooling System of An Upgraded Gasoline Engine for Marine Application
نویسندگان :
محمد امین زمانی ( صنعتی شریف ) , محمد حسن سعیدی ( صنعتی شریف ) , وحید حسینی ( صنعتی شریف )
چکیده
موتورهای درون سوز، به عنوان نخستین و متداولترین محرک های تولید توان در صنایع، تاکنون پیشرفت های اساسی داشته اند و به دلیل بحران انرژی، توجه بسیاری برای ارتقاء توان و بهینه سازی این موتورها وجود دارد. هدف از ارتقاء موتورهای درون سوز، افزایش توان خروجی به ازای ابعاد ثابت موتور می باشد. در ابتدا برای شناخت وجوه تمایز و تشابه مدارهای خنک کاری موتورهای ارتقاء یافته ومعمولی(مبنا)، به بررسی مدار خنک کاری سیستم های مشابه موجود پرداخته می شود و سپس با مقایسه کارهای مشابه انجام شده، اجزا و چینش اولیه سامانه خنک کاری بدست می آید. شبیه سازی فرایند های خنک کاری موتور هشت سیلندر ارتقاء یافته، به کمک نرم افزار GT-Suit، در قسمت GT-Cool صورت می گیرد. نتایج نشان می دهد با اعمال تغییرات دریایی سازی، موتور پایه با توان 300 اسب بخار به راحتی تا توان 550 اسب بخار قابل ارتقاء می باشد و در این نقطه کاری باید به میزان 283 کیلووات حرارت از موتور ارتقاءیافته دفع شود و به صورت همزمان روغن موتور و هوای داغ توربوشارژر نیز به ترتیب تا دمای 79 و 40 درجه سانتی گراد خنک شوند.کليدواژه ها
موتور درون سوز،موتور ارتقاء یافته،سیستم خنک کاری،نرم افزار GT-Suitکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمد امین زمانی , 1400 , بازطراحی سامانه ی خنک کاری یک نمونه موتور بنزینی ارتقاء یافته جهت کاربری دریایی , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)