مطالعه واکنشهای سطحی در احتراق ذراتفلزی استفادهشده در پیشرانههایجامد غنی از سوخت
Study of surface reactions in combustion of metal particles used in fuel-rich solid propellants
نویسندگان :
سید ناصر حسینی ( دانشگاه جامع امام حسین (ع) ) , میلاد خان چوپان ( دانشگاه جامع امام حسین (ع) ) , علی اکبر جمالی ( دانشگاه جامع امام حسین (ع) )
چکیده
بررسی تجربی و تجزیه و تحلیل عددی تأثیر فشار و غلظت اکسیژن روی خصوصیات احتراق پیشرانههای غنی از سوخت آلومینیوم/ منیزیم نتایج مطلوبی در پی دارد. جهت اندازهگیری فرآیند احتراق پیشرانههای غنی از سوخت بر پایهی ذرات فلزی آلومینیوم/ منیزیم استفاده از سیستم آزمایشی اشتعال لیزری در مقیاس کوچک کارآمد میباشد. نتایج حاصله بیانگر این است که با افزایشفشار و غلظت اکسیژن، دمای احتراق افزایشیافته و منجر به انتقالگرمای جابهجایی و بازتابگرمای تابشی شعله به سطح سوزش شده که در نهایت باعث افزایش نرخسوزش میشود. با افزایش درصد آلومینیوم و کاهش درصد منیزیم، نرخسوزش افزایش مییابد. در کار حاضر یک مدل مبتنی بر احتراق ذرات آلومینیوم در هوا ارائه شده است. در این مدل فرض بر این است که در مرحلهاشتعال، واکنشهای ذوب و سطحی ناهمگن تا رسیدن به دمای ذوب اکسید رخ داده و در مرحله احتراق، یک شعله نفوذی حالت شبهپایدار وجود دارد که امکان استفاده از تقریب ورقهای شعله را فراهم میکند.کليدواژه ها
احتراق، قطرهآلومینیوم، زمانسوزش، رمجت، پیشرانهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سید ناصر حسینی , 1400 , مطالعه واکنشهای سطحی در احتراق ذراتفلزی استفادهشده در پیشرانههایجامد غنی از سوخت , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)