شبیهسازی عددی تاثیر سامانه بایپس در کاهش آلاینده کربن مونوکسید توربین گاز IGT25
Numerical Simulation of Bypass System Effect on Decreasing CO pollution in IGT25 Gas Turbine
نویسندگان :
محمدعلی قیدی شهران ( شرکت توربوتک ) , ناعمه صفری ( شرکت توربوتک ) , محمد علی سرودی ( شرکت توربوتک ) , محمد علیزاده ( شرکت توربوتک )
چکیده
با توجه به اهمیت زیست محیطی کاهش آلایندهها و الزامات قانونی در پایش وضعیت انتشار آلایندهها در صنایع مختلف، شرکتهای سازنده توربین همواره سعی در توسعه بهینه سیستمهای احتراقی با آلاینده پایین دارند. محفظه احتراق توربین گاز IGT25 از نوع نسل دوم برنرهای EV میباشد که در کنترل آلایندههای NOx در بار کامل بسیار موفق بوده است ولی در بارهای جزیی، تولید آلاینده CO با مقادیر قابل توجهی صورت می گیرد. یکی از روشهای کاهش CO در این محدوده عملکردی استفاده از سیستم بایپس میباشد. در این مطالعه به بررسی میدان جریان درون محفظه احتراق و محاسبه CO توربین گاز IGT25 در بار جزیی 65% با بهرهگیری از نرمافزار تجاری فلوئنت پرداخته شده است. از نتایج شبیهسازی مشخص شد که استفاده از حدود 20% هوای ورودی محفظه در سامانه بایپس تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان CO ( حدود 17 برابر کاهش نسبت به حالت عدم حضور سامانه بای پس) دارد.کليدواژه ها
IGT25، محفظه احتراق، سیستم بایپس، آلایندهکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:محمدعلی قیدی شهران , 1400 , شبیهسازی عددی تاثیر سامانه بایپس در کاهش آلاینده کربن مونوکسید توربین گاز IGT25 , نهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)