شناسایی عوامل موثر در جذب گردشگر در صنعت گردشگری
Identifying effective factors in attracting tourists in the tourism industry
نویسندگان :
کریم اسگندری ( استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395 تهران، ایران )
چکیده
هدف مقاله حاضر شناسایی عوامل موثر در جذب گردشگر در صنعت گردشگری می باشد برای این منظور عوامل مؤثر بر اساس تحلیل آنالیز درونی و آنالیز محیطی گردشگری در چهار عامل مؤثر؛ 1. فرصت ها، 2. تهدیدها، 3. نقاط ضعف، 4. نقاط قوت تعریف و روش پیمایشی استفاده شده و در این راستاء چهار فرضیه تنظیم شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر گردشگران موزه آذربایجان و خانه حیدرزاده می باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه مي باشد. كه پس از سنجش روايي و پايايي آن، در اختيار نمونه آماري قرار گرفت. پس از جمع آوري پرسشنامه ها، اطلاعات حاصله با استفاده از روش هاي آماري توصيفي، تلخيص و طبقه بندي شد و براي آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای جزء عوامل مؤثر در جذب گردشگران استان آذربایجان شرقی بوده و عدم شناسایی آن ها در استان، مانعی براي جذب گردشگر خواهد بود.کليدواژه ها
جذب گردشگر، نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصتها، تهدیدهاکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:کریم اسگندری , 1402 , شناسایی عوامل موثر در جذب گردشگر در صنعت گردشگری , همایش بین المللی هویت ایرانیان
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)