مدل رفتاری کیفیت خدمات بانکی با تأکید بر جایگاه منابع انسانی
Behavioral model of banking service quality with emphasis on the position of human resources
نویسندگان :
کریم اسگندری ( استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395 تهران، ایران )
چکیده
تمایل به کیفیت خدمات نقش مهمی در صنایع خدماتی نظیر خدمات بیمه ای، بانکی و حملونقل و ... ایفا می کند. چرا که کیفیت خدمات برای دستیابی به رضایت مشتریان و به دنبال آن، بقاء و سودآوری سازمان امری حیاتی به شمار می رود. هدف همه مؤسسه های خدماتی از جمله بانک ها، ارایه خدمات مناسب و مورد رضایت مشتریان است. از آن جا که سازمان های ارایه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها، در محیطی با محصول های غیرمتمایز فعالیت می کنند، کیفیت خدمات در آن ها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می-شود. در واقع می توان گفت که امروزه کیفیت خدمات متعالی، شرط لازم بانک ها برای دستیابی به موفقیت است. در این میان، نیروی انسانی با کیفیت و دانش مدار مهم ترین مزیت رقابتی سازمان و کمیاب ترین منبع در اقتصاد دانش محور امروزی است. ارایه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز با کیفیت، کاهش هزینه ها، خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابت پذیری از مزایای وجود منابع انسانی کیفی و دانش مدار است. در مقاله حاضر از روش کتابخانه ای استفاده شده و هدف از این مقاله ارایه مدل رفتاری کیفیت خدمات بانکی با تأکید بر جایگاه منابع انسانی می باشد که برای دستیابی به این هدف سعی شده است، با تشریح کیفیت خدمات در مؤسسه های خدماتی، کیفیت خدمات در بانک ها، به ارایه مدل رفتاری کیفیت خدمات بانکی با تأکید بر جایگاه منابع انسانی پرداخته شود.کليدواژه ها
کیفیت خدمات، مدل رفتاری کیفیت خدمات، کیفیت خدمات بانکیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:کریم اسگندری , 1402 , مدل رفتاری کیفیت خدمات بانکی با تأکید بر جایگاه منابع انسانی , همایش بین المللی هویت ایرانیان
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)