نقش رسانه ها و شبکه های مجازی در هویت ایرانیان
The role of media and virtual networks in the identity of Iranians
نویسندگان :
پویان فولادفر ( null )
چکیده
گسترش اینترنت و فناوری اطلاعات و به دنبال آن ایجاد و گسترش شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار شگرفی بر تمام مناسبات اجتماعی ، فرهنگی ،سیاسی، اقتصادی به جای گذاشته است، در این میان تاثیر عمیق و غیر قابل انکار شبکه های اجتماعی بر نسل جوان و شکل دهی هویت آنها ، تغییر سبک زندگی و تغییر تعریف آنها از خودشان در جوامع مختلف بالاخص کشورهای درحال توسعه این کشور ها را با چالش های نوین و غافلگیر کننده ای از جمله بحران های اجتماعی و هویتی مواجه ساخته است. و از انجا که کشور ما دارای کاربران بسیار زیادی در این شبکه هاست در حال تجربه ی این بحران هاست. ایران در رتبه بندی استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف جایگاه بالایی را در اختیار دارد. با توجه به تحولات سریع و گسترده در نظام جهانی و طرح سؤالات و مباحثی در باب هویت در ابعاد مختلف ، آینده ی هویتی و معضلات پیش روی آن ها، از جمله نیازهای اساسی بنظر می رسد. در این تحقیق با استفاده از روش مروری به نقش رسانه ها و شبکه های اجتماعی بر هویت مردم ایران پرداخته شده است. طبق مطالعات انجام شده رسانه ها ميتوانند همانگونه که هویت ساز باشند، هویت سوز نیز باشند و همانگونه که ميتوانند تدبیرکننده بحران باشند، ميتوانند تولیدکننده بحران نیز باشند.کليدواژه ها
شبکه های اجتماعی،هویت ،هویت مردم ایران،رسانه های اجتماعیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:پویان فولادفر , 1402 , نقش رسانه ها و شبکه های مجازی در هویت ایرانیان , همایش بین المللی هویت ایرانیان
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)