جایگاه فرهنگ و هویت ایرانی در کتاب های آموزش زبان فارسی به فرانسوی زبانان
La place de la culture et l’identité iranienne dans les manuels d’apprentissage du persan langue étrangère pour les francophones
نویسندگان :
رحیم فهندژسعدی ( دانشگاه شیراز ) , سارا سدیدی ( دانشگاه شیراز )
چکیده
آشناسازی زبان آموزان با فرهنگ زبان مقصد به ویژه فرهنگ روزمره آن از دغدغه های همیشگی مولفین کتاب های آموزش زبان، مدرسین و پژوهشگران این حوزه بوده است. زبان فارسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نباید آموزش آن تنها به مباحث دستوری و واژگانی محدود شود. پژوهش حاضر با محوریت ارتباط فرهنگ و هویت ایرانی و آموزش زبان فارسی به فرانسوی زبانان انجام گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی مصادیق فرهنگ ایرانی در کتابهای آموزش زبان فارسی برای فرانسوی زبانان است. این پژوهش به لحاظ ماهیت در دسته پژوهشهای بنیادین و به لحاظ روش در گروه پژوهش های توصیفی قرار می گیرد. به عقیده پژوهشگران این مقاله مصادیق فرهنگ متداول ایرانی در این کتابها یا وجود ندارد و یا بسیار کمرنگ است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد در این کتابها تمرکز بر آموزش عناصر زبانی است تا فرهنگی.کليدواژه ها
زبان فارسی، فرهنگ ایرانی، هویت ایرانی، فرانسه، آموزش زبان، فرانسویزبانانکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:سارا سدیدی , 1402 , جایگاه فرهنگ و هویت ایرانی در کتاب های آموزش زبان فارسی به فرانسوی زبانان , همایش بین المللی هویت ایرانیان
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)