نظريه پردازي در حوزه تحول آفريني نظام آموزش عالي كشاورزي ايران با استفاده از رويكرد كيفي
نویسندگان :
ندا عليزاده ( سازمان تحقيقات كشاورزي ) , حسن صديقي ( دانشكده كشاورزي دانشگاه تربيت مدرس ) , غلامرضا پزشكي راد ( دانشكده كشاورزي دانشگاه تربيت مدرس ) , مقصود فراست خواه ( پژوهش و برنامه ريزي )
چکیده
چکیده هدف از اين پژوهش نظريه پردازي در حوزه تحول آفريني نظام آموزش عالي كشاورزي ايران ميباشد. در اين پژوهش به منظور شناسايي مؤلفه های تحول آفرینی از روش کیفی (فراتركيب) استفاده شده است. برای این منظور 30 مقاله و پروژه تحقیقاتی به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. داده های حاصل از فراتركيب با جمع آوری اطلاعاتی از قبیل اهداف، نوع و نحوه نمونه گیری، روش شناسي به کار رفته، تحلیل محتوا، و تحلیل نتایج به دست آمد. نتایج این تحلیل منجر به شناسائی 6 عامل اصلی اثر گذار در امر تحول آفرینی آموزشی (یادگیری، آموزش و تدریس، صلاحیت، کیفیت آموزشی، رهبری، و سیاست گذاری) شد و در نهایت مؤلفه های شناسائی شده در ایجاد نظریه ی تحول آفرینی در نظام آموزش عالی ایران مورد استفاده قرار گرفتند. کليد واژه ها: مؤلفه، نظريه تحول آفرینی، نظام آموزش عالی کشاورزی، متاسنتز.کليدواژه ها
مؤلفه، نظريه تحول آفرینی، نظام آموزش عالی کشاورزی، متاسنتز.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , نظريه پردازي در حوزه تحول آفريني نظام آموزش عالي كشاورزي ايران با استفاده از رويكرد كيفي , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)