مقایسه ادراک آموزشگران ترویج عضو و غیرعضو شرکت های خدمات مشاوره ای از بهترین زمان های یادگیری صلاحیت های حرفه ای فرآیند آموزش
نویسندگان :
عنايت عباسي ( دانشگاه تربيت مدرس )
چکیده
هدف تحقیق حاضر مقایسه ادراک آموزشگران ترویج عضو و غیرعضو شرکت های خدمات مشاوره ای از بهترین زمان های یادگیری صلاحیت های حرفه ای فرآیند آموزش بود. تحقیق از نوع توصیفی بود كه به روش پيمايشي انجام شد. جامعه آماری تحقیق را تمام آموزشگران شرکت های خدمات مشاوره ای تشکیل می داد که دارای سابقه برگزاری دوره های آموزشی در سطح استان های ایلام و کرمانشاه بودند (1853N= ) که از این میان تعداد 267 نفر از آموزشگران عضو با استفاده از جدول Krejcie & Morgan (1970) و روش نمونه-گیری طبقه ای با انتساب متناسب، و 50 نفر از آموزشگران غیرعضو از روش سرشماری به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (317n=). که در نهایت 297 نمونه مورد تحلیل قرار گرفتند (نرخ بازگشت 94 درصد). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که روایی محتوایی آن با استفاده از پانل تخصصی تأیید شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون مقدماتی، مقدار آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه به دست آمد (90/0>α>75/0). بر اساس نتایج، ادراک آموزشگران عضو و غیرعضو در خصوص بهترین زمان فراگیری صلاحیت های حیطه نیازسنجی و ارزشیابی یکسان و فرصت زمانی حین شغل می باشد. همچنین بر اساس یافته ها، آموزشگران عضو (95/47%) و غیرعضو (14/35%) فرصت زمانی دانشگاه را به عنوان اولویت نخست جهت فراگیری صلاحیت های حیطه ی سازوکارهای ارائه انتخاب نمودند. بر اساس بخش دیگری از یافته ها، ادراک آموزشگران عضو و غیرعضو از بهترین زمان فراگیری صلاحیت های حیطه ی اصول تدریس و یادگیری متفاوت است، به طوریکه آموزشگران عضو فرصت زمانی دانشگاه (88/36%) و آموزشگران غیرعضو فرصت زمانی حین شغل (53/39%) را به عنوان اولویت نخست فراگیری صلاحیت های این حیطه از فرآیند آموزش انتخاب نمودند.کليدواژه ها
آموزشگر، شرکت خدمات مشاوره ای، صلاحیت های حرفه ای فرآیند آموزش، فرصت های یادگیری.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , مقایسه ادراک آموزشگران ترویج عضو و غیرعضو شرکت های خدمات مشاوره ای از بهترین زمان های یادگیری صلاحیت های حرفه ای فرآیند آموزش , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)