آموزش محیط زیست و تاثیر آن بر دستیابی توسعه پایدار
نویسندگان :
ریحانه سرایانی بافقی ( دانشگاه تهران ) , محمد مهدی ابراهیمی ( دانشگاه تهران )
چکیده
آموزش، اثربخش ترین ساز وکار جامعه برای مقابله با بزرگترین چالش این قرن، یعنی توسعه پایدار است.آموزش محیط زیست، بنیادی ترین شیوه در حفاظت محیط زیست بوده که هدف از آن ،یافتن مناسب ترین و بهترین نظام و شیوه ارائه مطالب و نحوه فعالیت ها و اجرای ساختاری است که زمینه ساز ارتقاء آگاهی های زیست محیطی در سطح جامعه می باشد. هدف از انجام اين مطالعه مروري بررسي تأثير آموزش زيست محيطي بر روند دستيابي به توسعه پايدار بوده است. روش جمع آوري اطلاعات در اين تحقيق به صورت كتابخانه اي و منبع اصلي گردآوري اطلاعات منابع كتابخانه اي و ترجمه مقالات موجود بوده است. نتايج اين مطالعه بيانگر اين مساله است كه براي رسيدن به توسعه اي پايدار نياز به ترويج اخلاق زيست محيطي مي باشد و اين ميسر نمي گردد مگر با نهادينه كردن آموزش هاي زيست محيطي. بر اساس نظرات محققين، اين آموزش ها بايد در سطوح مختلف و متناسب با اقشار مختلف جامعه اعم از متخصصين، مديران، دانشگاهيان، دانش آموزان و سايرافراد ارائه گردد. در ميان اين گروهها طبيعتاً آموزش دانش آموزان و دانشجويان كه نسل آينده جامعه و مديران و تصميم گيرندگان کشور خواهند بود، در صورت برنامه ريزي صحيح و ارائه محتواي آموزشي مناسب كه منجر به رسيدن به درك كافي جهت احترام گذاشتن به محيط زيست گردد، مي تواند تضمين كننده دستيابي و تحقق اهداف توسعه پایدار در حوزه محیط زیست باشد.کليدواژه ها
آموزش، توسعه پایدار، محیط زیستکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , آموزش محیط زیست و تاثیر آن بر دستیابی توسعه پایدار , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)