نقش آفرینی ترویج در قرن 21
نویسندگان :
مصطفی مرادی کفراج ( دانشگاه تهران ) , احمد رضوانفر ( ) , ایرج ملک محمدی ( )
چکیده
به موازات اصلاحات ساختاری ترویج کشاورزی لازم است که نقش و کارکرد آن نیز اصلاح شود. هدف کلی این پژوهش، شناسايي نقش مناسب برای خدمات ترویج کشاورزی کشور از دیدگاه مدیران بود. مطالعه به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماري پژوهش شامل مديران سطوح شهرستانی و استانی ترويج کشاورزی كشور بود که 95 نفر از آنها با استفاده از روش نمونهگيري طبقهاي تصادفي، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمعآوري دادهها، پرسشنامه بود که روايي و پايايي آن به ترتیب با نظر متخصصان و محاسبه آلفاي كرونباخ تایید گردید (α=0.91). داده ها با استفاده از نرم افزار Spss 19 تحلیل شد. يافتههاي پژوهش نشان داد كمك به توسعه منابع انساني سایر ارائهكنندگان، حمایت قانونی از سایر ارائه کنندگان خدمات ترویجی، ارزیابی كيفيت خدمات دیگر ارائه کنندگان خدمات ترویج کشاورزی، ايجاد هماهنگي بين ارائهدهندگان خدمات ترویج کشاورزی و تضمين دسترسي زنان و گروههاي آسيبپذير به خدمات ترويجي به ترتيب، به عنوان پنج اولويت نخست پاسخگويان، انتخاب شدند. همچنین نتایج تحلیل عاملی چهار وظیفه مدیریتی، توانمندسازی، نهادسازی و پایدار سازی را برای ترویج کشاورزی در قرن 21 شناسایی کردکليدواژه ها
اصلاحات ترويج، اصلاحات ساختاری، جمع گرایی، ترویج دولتی، مشکلات ترویجکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , نقش آفرینی ترویج در قرن 21 , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)