ارزیابی رضایت کشاورزان از عملکرد شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان ساری
نویسندگان :
خدیجه میرزایی خورشیدی ( دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ) , محمدشریف شریف زاده ( دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان )
چکیده
گسترش شرکت های خدمات مشاوره ای در بخش کشاورزی یکی از راهکارهای بهینه در جهت توسعه ی کشاورزی ایران است. در این راستا، دولت ایجاد شرکت های تحت عنوان خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی را در دستور کار خود قرار داد. با توجه به اهمیت استمرار فعالیت شرکت ها و همچنین میزان رضایت کشاورزان از عملکرد شرکت ها، تحقیق حاضر با هدف ارزیابی رضایت کشاورزان از عملکرد شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان ساری انجام شده است. این تحقیق از نظر روش شناسی کیفی و از نوع اقدام پژوهی می باشد که در شرکت خزرشیل شمال انجام شد. منبع گردآوری داده ها مرور مطالعات، مشاهدات، جلسات گروه و مصاحبه های متعدد بود که فرآیند اقدام پژوهی توصیف شرکت، تعیین نشانگرهای ارائه خدمات و بیان محدودیت ها، ارائه راهکارها، ملزومات اجرایی و نحوه ارزیابی پیامد راهکارها بود. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد، میزان رضایت کشاورزان از وضعیت عملکرد شرکت به ترتیب در 5 مولفه «فعالیت های اجرایی-اداری»، «مهارت های ارتباطی»، «خدمات فنی-مهندسی»، «خدمات آموزشی-ترویجی» و «خدمات بازاریابی» تبیین گردید.کليدواژه ها
خدمات مشاوره کشاورزی، رضایت از خدمات، شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی، اقدام پژوهی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , ارزیابی رضایت کشاورزان از عملکرد شرکت های خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی کشاورزی در شهرستان ساری , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)