کاربرد الگوی یادگیری همیارانهی رایانه پشتیبان ) (CSCL در آموزش عالی کشاورزی
نویسندگان :
احمد آخوندی ( دانشگاه تربیت مدرس )
چکیده
در دهه های اخیر رویکردهای سنتی به آموزش و یادگیری با ظهور فناوری های جدید نظیر فرارسانه ها و ارتباطات از راه دور، دستخوش تغییرات اساسی شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و محیط های یادگیری مجازی (VLE)، علاوه بر آنکه رویکردها و مفاهیم تازه ای را در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کرده اند، قادرند با مفاهیم و رویکردهای شناخته شده قبلی به خوبی ترکیب شوند. یادگیری همیارانهی رایانه پشتیبان (CSCL) و به عبارت دقیق تر یادگیری همیارانه مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، نمونه ای از رویکردهای جدید است که تلاش می کند اصول و مبانی یادگیری همیارانه را در محیط های مجازی پیاده کند. این الگو تقریبا از اوایل دهه نود میلادی آغاز شده و با گسترش اینترنت ابعاد گسترده تری یافته است. این تلاش ها با وجود چالش های پیش رو، به موفقیت های چشم گیری نیز دست یافته است. در مقاله پیش رو ضمن معرفی چهارچوب مفهومی و عناصر مهم تشکیل دهنده الگوی CSCL، تلاش شده است با جمع بندی یافته های پژوهشی در این زمینه، و مطالعه و تلفیق مدل ها و الگوی طراحی چنین محیط های یادگیری، الگوی روشن برای طراحی محیط یادگیری همیارانه مبتنی بر استفاده از رایانه و اینترنت ارائه شود.کليدواژه ها
یادگیری همیارانه، یادگیری همیارانه رایانه پشتیبان، یادگیری مجازی، سازنده گرایی، آموزش عالی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , کاربرد الگوی یادگیری همیارانهی رایانه پشتیبان ) (CSCL در آموزش عالی کشاورزی , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)