بررسی برنامه درسی پنهان: دیدگاه دانشجویان کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز
نویسندگان :
خدیجه بذرافکن ( دانشگاه شیراز ) , نازنین کیان مهر ( دانشگاه شیراز )
چکیده
مجموعه تجاربی که فراگیران در نظام آموزشی کسب می کنند، محدود به برنامه درسی آشکار نیست و عوامل دیگری در قالب برنامه درسی پنهان، در شکل گیری یادگیری های دانشجویان نقش قابل توجهی دارند. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل شکل دهنده برنامه درسی پنهان از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز صورت پذیرفت. جامعه آماری این مطالعه کیفی که با روش تحلیل محتوا صورت گرفت، کلیه دانشجویان کارشناسی بخش ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز بود. نمونه مورد نظر شامل 13 نفر از دانشجویان هر چهار سال بود که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع گلوله برفی انتخاب شدند. جهت دستیابی به تایید پذیری، داده های خام و کلیه ی یادداشت ها، اسناد و موارد ضبط شده، ثبت گردید و مجددا مورد بازبینی قرار گرفت. یافته ها نشان داد، مولفه های برنامه درسی پنهان شامل نگرش به رشته، نگرش به اساتید، ارتباط بین دانشجویان، دیدگاه جنسیتی، روابط بین تشکل ها و قومیت ها، امکانات و روش تدریس می باشد که درسطح مطلوبی قرار نداشت. در نهایت با توجه به یافته ها پیشنهاداتی ارائه شد.کليدواژه ها
برنامه درسی پنهان، دانشجویان کارشناسی، کشاورزی.کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , بررسی برنامه درسی پنهان: دیدگاه دانشجویان کارشناسی ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)