بررسی نظریه های سنجش اثرات برنامه های رادیو و تلویزیون در آموزش و ترویج کشاورزی
نویسندگان :
معصومه مویدی ( دانشگاه شیراز )
چکیده
در میان رسانههای جمعی، رادیو و تلویزیون از لحاظ آموزش غیر رسمی، جایگاه ویژه ای دارند. آموزش غیر رسمی از طریق این کانالهای ارتباطی، میتواند در فعالیتهای ترویجی به منظور کمک به توانمندتر شدن کشاورزان در راستای بهبود وضعیت موجود کشاورزی، اجرا گردد. به منظور استفاده بهینه از این رسانه ها در توسعه و ترویج کشاورزی، لازم است بررسی گردد که آیا اثربخشی واقعی این رسانه ها با اثربخشی مفروض آن همخوانی دارد؟ بدین منظور، این پژوهش با هدف بررسی نظریه های موجود در مورد سنجش اثرات برنامه های رادیو و تلویزیون در آموزش و ترویج کشاورزی انجام شده است. روش تحقیق از نوع مطالعات کتابخانه ای و بررسی اسنادی بوده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که نظریه سنجش اثرات برنامههای رادیو و تلویزیونی در آموزش و ترویج کشاورزی طبق مدل پررسی جامع تر بود که ایشان اثرات رسانه را از نظر اثرات مستقیم، انباشتی، شناختی و شرطی تقسیمبندی کرده است که متغیرهای موجود در مورد هر اثر مطرح شده است.کليدواژه ها
رسانه ، اثرات، پرسیکد مقاله / لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :نحوه استناد به مقاله
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:, 1395 , بررسی نظریه های سنجش اثرات برنامه های رادیو و تلویزیون در آموزش و ترویج کشاورزی , ششمین کنگره ترویج و آموزش در مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی
برگرفته از رویداد
دیگر مقالات این رویداد
تماس با ما
شیراز،بلوار جمهوری اسلامی، دانشگاه شیراز
تلفن:36134000 (مرکز تلفن) - 36286418 (روابط عمومی)
کد پستی : ۸۴۳۳۴ - ۷۱۹۴۶
آدرس ایمیل : webadmin@shirazu.ac.ir
© کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شیراز میباشد. (همایش نگار نسخه 10.1.1)